Du er her:
  • Om oss
    Om oss

AKFO er en fylkesorganisasjon for de 19 kunstforeningene i Akershus med til sammen ca. 3800 medlemmer: disse er Asker, Aurskog-Høland, Bærum, Drøbak, Enebakk, Fet, Lørenskog, Nannestad, Nes, Nesodden, Nittedal, Oppegård, Rælingen, Skedsmo, Ski, Sørum, Ullensaker, Vestby og Ås. AKFO er tilsluttet Norske Kunstforeninger.

AKFOs formål er å sikre og styrke formidlingen av kvalitetskunst til flest mulig i fylket ved å øke den kunstfaglige kompetansen i kunstforeningenes arbeid. Skolering av kunstforeningene både på det kunstfaglige og organisasjonsfaglige området er hovedmålet for AKFO.

AKFO igangsetter og følger opp samarbeidstiltak med andre aktører, arrangerer kurs og seminarer om aktuelle temaer i samtidskunsten og driver formidling av nye kunstuttrykk. Gjennom disse vil kunstforeningene kunne utvikle seg som interessante og attraktive formidlingsaktører og i økende grad kunne delta i ”samtalen” omkring dagens kunstuttykk.

Levert av WebSite AS